De ETO omgeving van Syvas biedt de mogelijkheid verzoeken in te dienen en mededelingen te laten genereren. Om niet afhankelijk te zijn van specifieke testdata, worden de mededelingen gemaakt op basis van een ingediend verzoek.
Doel
Het doel van deze testvoorziening is de NSL’s de mogelijkheid te bieden:
-
Requestberichten aan te bieden
-
Mededelingen gerelateerd aan een ingediend verzoek op te halen
Werking
Wat in het veld klantreferentie wordt ingevuld, bepaalt welke mededelingen worden aangemaakt:
-
AGB (Administratieve grens bericht)
-
ANI (Attendering op niet inschrijving)
-
BINV (Bericht van intrekking VTV)
-
BVD (Bewijs van indepotname)
-
BVI (Bewijs van inschrijving)
-
BVOD (Bewijs van ontvangst verzoek tot indepotname)
-
BVOI (Bewijs van ontvangst n.a.v. verzoek tot inschrijving)
-
BVW (Bericht van weigering)
-
VTV (Verzoek tot verbetering)
-
VVR (Verzoek tot verbetering Achteraf)
-
VVR_ZV (Verzoek tot verbetering Achteraf, niet gekoppeld aan verzoek)
-
VVA (Verzoek tot verbetering na aanwijs)
-
VVA_ZV (Verzoek tot verbetering na aanwijs, niet gekoppeld aan verzoek)
De VVR is feitelijk een Verzoek tot Verbetering en valt onder de mededeling VTV, maar met indicatieVTVAchteraf=true
.
Door VVR of VVR_ZV in te vullen in het veld klantreferentie kan de wijziging op de VTV met indicatieVTVAchteraf worden getest.
Let op: voor VVR_ZV
en VVA_ZV
geldt dat er mededelingen worden aangemaakt die niet gekoppeld zijn aan een verzoek.
Deze komen dan alleen terug in het tabblad Mededelingen in de portal.
Voor de nsl’s betekent dit dat in de lijst van beschikbare mededelingen ook een mededeling voorkomt die niet aan een verzoek gerelateerd is.
Deze is wel beschikbaar en dient net als de overige mededelingen opgehaald en bevestigd te worden.
In het bericht ziet dit er voor bijvoorbeeld BVOI als volgt uit:

Alleen de laatste code welke in de klantreferentie is opgenomen wordt geïnterpreteerd.
Beperkingen
De mededeling waarvoor de code is opgenomen in de klantreferentie wordt via de Elan mock aangemaakt (zie Technische achtergrond). Dit betekent dat er geen rekening wordt gehouden met de "business flow", maar dat er altijd een standaard opvolging van mededelingen wordt aangemaakt.
Code in de klantreferentie | Aangemaakte mededelingen |
---|---|
AGB (Administratieve grens bericht) |
BVOI, BVI, AGB |
ANI (Attendering op niet inschrijving) |
BVOI, ANI |
BINV (Bericht van intrekking VTV) |
BVOI, BVI, VTV, BINV |
BVD (Bewijs van indepotname) |
BVOD, BVD |
BVI (Bewijs van inschrijving) |
BVOI, BVI |
BVOD (Bewijs van ontvangst verzoek tot indepotname) |
BVOD |
BVOI (Bewijs van ontvangst n.a.v. verzoek tot inschrijving) |
BVOI |
BVW (Bericht van weigering) |
BVOI, ANI, BVW |
VTV (Verzoek tot verbetering) |
BVOI, BVI, VTV |
VVR_ZV (Verzoek tot verbetering Achteraf, niet gekoppeld aan verzoek) |
BVOI, BVI op het ingediende verzoek, VVR niet gerelateerd aan een verzoek maar wel voor dezelfde ketenpartner |
VVR (Verzoek tot verbetering Achteraf) |
BVOI, BVI, VVR |
VVA (Verzoek tot verbetering na aanwijs) |
BVOI, BVI, VVA |
VVA_ZV (Verzoek tot verbetering na aanwijs, niet gekoppeld aan verzoek) |
BVOI, BVI op het ingediende verzoek, VVA niet gerelateerd aan een verzoek maar wel voor dezelfde ketenpartner |
Technische achtergrond
Om de mededelingen te kunnen genereren op basis van een binnenkomend verzoek tot inschrijving, is een mock gebouwd. De volgende afbeelding geeft dit schematisch weer:
