SYVAS Autorisatie en toegang Externe Testomgeving

De ETO omgeving van Syvas biedt de mogelijkheid verzoeken in te dienen en mededelingen te laten genereren. Om niet afhankelijk te zijn van specifieke testdata, worden de mededelingen gemaakt op basis van een ingediend verzoek.

Doel

Het doel van deze testvoorziening is de NSL’s de mogelijkheid te bieden:

  • Requestberichten aan te bieden

  • Mededelingen gerelateerd aan een ingediend verzoek op te halen

Werking

Wat in het veld klantreferentie wordt ingevuld, bepaalt welke mededelingen worden aangemaakt:

  • AGB (Administratieve grens bericht)

  • ANI (Attendering op niet inschrijving)

  • BINV (Bericht van intrekking VTV)

  • BVD (Bewijs van indepotname)

  • BVI (Bewijs van inschrijving)

  • BVOD (Bewijs van ontvangst verzoek tot indepotname)

  • BVOI (Bewijs van ontvangst n.a.v. verzoek tot inschrijving)

  • BVW (Bericht van weigering)

  • VTV (Verzoek tot verbetering)

  • VVR (Verzoek tot verbetering Achteraf)

  • VVR_ZV (Verzoek tot verbetering Achteraf, niet gekoppeld aan verzoek)

  • VVA (Verzoek tot verbetering na aanwijs)

  • VVA_ZV (Verzoek tot verbetering na aanwijs, niet gekoppeld aan verzoek)

De VVR is feitelijk een Verzoek tot Verbetering en valt onder de mededeling VTV, maar met indicatieVTVAchteraf=true. Door VVR of VVR_ZV in te vullen in het veld klantreferentie kan de wijziging op de VTV met indicatieVTVAchteraf worden getest.

Let op: voor VVR_ZV en VVA_ZV geldt dat er mededelingen worden aangemaakt die niet gekoppeld zijn aan een verzoek. Deze komen dan alleen terug in het tabblad Mededelingen in de portal. Voor de nsl’s betekent dit dat in de lijst van beschikbare mededelingen ook een mededeling voorkomt die niet aan een verzoek gerelateerd is. Deze is wel beschikbaar en dient net als de overige mededelingen opgehaald en bevestigd te worden.

In het bericht ziet dit er voor bijvoorbeeld BVOI als volgt uit:

Voorbeeld met klantreferentie

Alleen de laatste code welke in de klantreferentie is opgenomen wordt geïnterpreteerd.

Beperkingen

De mededeling waarvoor de code is opgenomen in de klantreferentie wordt via de Elan mock aangemaakt (zie Technische achtergrond). Dit betekent dat er geen rekening wordt gehouden met de "business flow", maar dat er altijd een standaard opvolging van mededelingen wordt aangemaakt.

Code in de klantreferentie Aangemaakte mededelingen

AGB (Administratieve grens bericht)

BVOI, BVI, AGB

ANI (Attendering op niet inschrijving)

BVOI, ANI

BINV (Bericht van intrekking VTV)

BVOI, BVI, VTV, BINV

BVD (Bewijs van indepotname)

BVOD, BVD

BVI (Bewijs van inschrijving)

BVOI, BVI

BVOD (Bewijs van ontvangst verzoek tot indepotname)

BVOD

BVOI (Bewijs van ontvangst n.a.v. verzoek tot inschrijving)

BVOI

BVW (Bericht van weigering)

BVOI, ANI, BVW

VTV (Verzoek tot verbetering)

BVOI, BVI, VTV

VVR_ZV (Verzoek tot verbetering Achteraf, niet gekoppeld aan verzoek)

BVOI, BVI op het ingediende verzoek, VVR niet gerelateerd aan een verzoek maar wel voor dezelfde ketenpartner

VVR (Verzoek tot verbetering Achteraf)

BVOI, BVI, VVR

VVA (Verzoek tot verbetering na aanwijs)

BVOI, BVI, VVA

VVA_ZV (Verzoek tot verbetering na aanwijs, niet gekoppeld aan verzoek)

BVOI, BVI op het ingediende verzoek, VVA niet gerelateerd aan een verzoek maar wel voor dezelfde ketenpartner

Technische achtergrond

Om de mededelingen te kunnen genereren op basis van een binnenkomend verzoek tot inschrijving, is een mock gebouwd. De volgende afbeelding geeft dit schematisch weer:

Schema ElanMock